
Content delen van anderen, waarom zou ik dit doen?
Om merkzichtbaarheid te creëren is het belangrijk dat je op social media voldoende zichtbaar bent met de content die voor jouw merk van belang is. Dit hoeft lang niet altijd content te zijn die jezelf gemaakt hebt. Ook blogs, filmpjes en postings van anderen voldoen prima.
Vijf goede redenen om content van anderen te delen
Dit is waarom andermans content voor jou kan werken:
1. Het is efficient
Stel je hebt een fijne Wijnhandel zoals bijvoorbeeld De Kleine Wijnkoperij. Dan is dat ene blogje over die fantastische Zinfandel uit Californië natuurlijk allang geschreven. Dat hoef jij niet meer te doen. De Online Content Machine spoort dat soort content voor je op. We delen dit blog over Zinfandel – keurig met bronvermelding en compliment – op jouw eigen kanalen en website. Je kunt er nog iets van jezelf aan toevoegen zoals bijvoorbeeld een foto of een persoonlijke tekst. Nu krijgen jouw volgers relevante content te zien waar ze blij van worden. En de zoekmachines registreren dit ook waardoor je vindbaarheid weer een stukje verbetert.
Een tweede voorbeeld. Stel, je hebt een Recruiteringsbedrijf zoals Alterim. De congullega in een andere stad heeft een vakkundige Arbeidsmarktontwikkeling beschreven en gepost. De Online Content Machine spoort dat soort content voor je op. Jij kunt hiernaar verwijzen en er je eigen commentaar op geven. Ook hier weer: relevante content voor je merk en volgers.
2. Het maakt jouw merk relevant en zichtbaar
In bovenstaande gevallen is er dus content van anderen die leidt tot communicatie vanuit jouw merk. Door de onderwerpkeuze en inhoud past deze communicatie perfect bij wat jij wil zijn en uitstralen. Je merk wordt ‘geladen’. Je zichtbaarheid verbetert. ‘First they’ve got to know you. Then the’ve got to like you.” Dat wordt hiermee bereikt.
3. Het bespaart je tijd
Het opsporen van content van anderen met De Online Content Machine gaat automatisch. De Online Content Machine mailt je wekelijks of maandelijks mogelijk relevante content. Jij vinkt aan welke items geschikt zijn en wij zorgen voor de rest.
4. Het brengt je op goede ideeën
Dat Wijnblog of die Marktanalyse wordt dus gevonden door De Online Content Machine. Je kunt er ook voor kiezen om alleen het idee te gebruiken en zelf een betere blog of posting te maken. Dit is iets waar de Online Content Machine je bij kan helpen. Vervolgens heb je een stuk content dat helemaal van jezelf is, en wat je kunt gebruiken voor je website en social media, of lezingen of whatever.
5. Je leert van resultaten
Doordat de Online Content Machine meet hoe deze postings scoren in termen van likes en shares en leestijd leer je al doende welke onderwerpen en soort berichten het beste werken. Dit inzicht gebruiken we weer om nóg betere content voor je op te sporen. Of te maken natuurlijk. Ook het beste tijdstip en kanaal om uit te zenden wordt gemeten, dit geeft uiteraard waardevolle informatie.
En je eigen content dan?
Het bedenken en creëren van je eigen content blijft nodig. Immers, daarmee kun je jouw bedrijf perfect onderscheiden en de waarden en unieke beloften die je hebt heeft zichtbaar maken. Dit is iets waar de Online Content Machine in gespecialiseerd is. Maar het gebruik van content van derden is met de Online Content Machine nu wel zo gemakkelijk dat dit zeker een goede eerste stap is.

Gerrit Jan Heerschop
Content Machinist van de Online Content Machine
Recente reacties