Content Marketing starten via de Online Content Machine?

door | sep 27, 2020

Content marketing

Alles wat je altijd al wilde weten maar niet durfde te vragen…

Een nieuwe content marketing service en een nieuwe website van de Online Content Machine. Je hebt het misschien voorbij zien komen maar heb je vinger er nog niet precies op kunnen leggen wat dit voor jouw bedrijf zou kunnen betekenen. Draait die Online Content Machine nu op benzine, elektriciteit of koffie? Gaat het vanzelf of moet je er zelf mee aan de slag? Etc.

Laat ik met de laatste vraag beginnen. Nee, je besteedt de content marketing als wezenlijk onderdeel aan ons uit. Het kost je alleen een uur voor een interview bij ons. That’s all! Daarna gaat de machine draaien… en ja hij draait op koffie 😉

Lees hieronder hoe het werkt vanaf het moment dat je besluit met ons aan de slag te gaan voor de verbetering van de online zichtbaarheid van je bedrijf.

Hoe gaan wij van start met jouw content marketing?

Wanneer wij aan de slag gaan met content verrijking voor jouw bedrijf dan begint het met het vaststellen van de volgende zaken:

  • Wat is er te vertellen over de manier waarop jij met jouw bedrijf een probleem oplost van anderen?
  • Welk doel heeft content marketing daarmee voor jouw bedrijf.
  • Een plan voor de lange termijn dat rekening houdt met alle kanalen waarop je communiceert met jouw bedrijf.

Wat vragen wij van jou?

Een uur van je tijd voor een interview bij ons op kantoor. Voor het inrichten van de Online Content Machine stemmen wij het volgende met je af: een beheerdersrol op je social media platformen, je GoogleMyBusiness account en een beheerdersrol in het CMS van je website.

Wat levert dit direct al op?

Een goed verhaal voor je bedrijf en een duidelijk plan voor de lange termijn. Daarnaast kunnen wij een kostenvoorstel doen met een concreet maandbedrag wat het je kost als wij na de eerste drie maanden verder voor je aan de slag gaan.

Wat gebeurt er in die eerste drie maanden (en de maanden daarna)?

Na het maken van de start gaan wij ons continu bezig houden met:

  • het creëren van zoekmachine vriendelijke content.
  • hergebruiken van bestaande content op een manier dat het beter gevonden wordt met behulp van zoekmachines.
  • promotie maken voor jouw content en deze onder de aandacht brengen van degenen die deze het meest nodig hebben.
  • meten en analyseren hoe je de effectiviteit van jouw content kan verbeteren.

Wat levert dit op?

Content Marketing met behulp van de Online Content Machine levert jouw bedrijf het volgende op:

  • onderscheid t.o.v. de concurrentie;
  • zichtbaarheid dat je waar maakt wat je belooft;
  • betere kennis van de doelgroep;
  • meer merkbeleving;
  • verbetering van je service.

In de praktijk betekent dit:

Op de korte termijn:

  • zorgen wij ervoor dat je via social media en GoogleMyBusiness optimaal zichtbaar bent met de juiste regelmaat voor de verschillende kanalen en doelgroepen;
  • je medewerkers krijgen een melding wanneer je iets deelt op social media;
  • bezoeken meer bezoekers je website vanaf social media;
  • biedt je meer mogelijkheid tot interactie met je volgers (waarvan je kunt leren).

Op de lange termijn:

  • vergroot je de kansen dat je website gevonden wordt op relevante onderwerpen;
  • verbetert de marktgerichtheid van je bedrijf en je website;
  • verbetert de betrokkenheid van je personeel met je communicatie;
  • gaat je website een prominentere rol spelen in de communicatie met je markt.

Zijn er geen adertjes onder het gras?

Als je bereid bent om een uur te investeren in een interview en ons de beschreven toegang verleent dan willen wij in de samenwerking investeren door drie maanden voor een vast tarief van € 90,- per maand een start te maken. Na die drie maanden plannen wij een evaluatie met je in om te kijken of en hoe wij hier een vervolg aan geven.

Voor eenmalig € 270,- (3x € 90,- per maand) koop je dus eigenlijk:

  • een kernachtig verhaal hoe jij het probleem van anderen oplost;
  • het inzicht hoe je dit kunt communiceren;
  • en niet vergeten: drie maanden online zichtbaarheid met nieuwe content.

Daar kun je dus alleen beter van worden. Neem contact op met Gerrit Jan Heerschop of ondergetekende. Wij zetten jouw bedrijf graag in de spotlight.

Eric Cornelissen

Eric Cornelissen

Merkstrateeg, contentmachinist, webdesigner

Ondernemers helpen om te communiceren vanuit wat ze werkelijk beweegt om nuttig te zijn voor hun klanten, dat vind ik het leukste om te doen. Ervoor zorgen dat ze op een aansprekende manier zichtbaar zijn op het moment dat keuzes worden gemaakt, daar gaat het volgens mij om.