Planning


Hoe planning de communicatie verbetert
Social media wordt door veel bedrijven ‘hap snap’ gebruikt; de ene maand weer niks, dan ineens weer drie op een dag. Door planmatig te werk te gaan wordt de impact veel beter. Je kunt tegelijkertijd meerdere communicatiedoelen: zichtbaarheid, geloofwaardigheid en gedrag beeinvloeden met de juiste content. Daarnaast kun je door planning de relevantie, attentiewaarde en merkbeleving veel beter bewaken.
Inplannen wanneer de meeste volgers online zijn
De posts worden vanuit één scherm dus ingepland op social media (X, Facebook, LinkedIn, Instagram, GoogleMyBusiness en Pinterest). Via de Online Content Machine is per social media platform te zien in welk tijdsvenster en op welke dag van de week de meeste volgers actief zijn. Alleen dit al vergroot de impact van de communicatie van je accounts.
Hoe gaat dit jouw accounts helpen?
- De content kalender van je account is altijd gevuld met relevante content;
- De zichtbaarheid en geloofwaardigheid van je account neemt toe;
- Je kunt het gedrag van de volgers van je account beïnvloedden;
- De variatie in de publicaties neemt toe;
- Content maken wordt (nog) leuker omdat kunt leren het effect van eerdere posts;
- De bekendheid van je accounts neemt toe;
- Je accounts zijn en blijven eerder ’top-of-mind’.
Negen gekoppelde online accounts
Aan de Online Content Machine kunnen negen online accounts gekoppeld worden. Hierdoor is het mogelijk om eigen content en ‘gevonden’ content vanuit een scherm in te plannen op de juiste Social media accounts, op de juiste momenten. Daarnaast worden ze gebruikt voor de rapportages.
Bekijk ook:
Monitoring
Verkrijg steeds nieuwe input door het monitoren van relevante online bronnen en de merknaam van de klant.
Content Alerts
Betrek je klanten door ze met een afgesproken regelmaat 'content alerts' te sturen met een verzoek om feedback.
Curatie & Creatie
Repost relevante berichten of creëer nieuwe content op basis van gevonden content of daaruit ontstane ideeën.
Social Media Alerts
Vergroot teamcommittent door eerst de betrokkenen te informeren over wat er extern gecommuniceerd wordt.
Rapportage
Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je klant.
Vergroot eenvoudig de naamsbekendheid van je klanten
Met de Online Content Machine werk je ‘lean and mean’ voor je accounts en zorg jij dat ze consistent zichtbaar zijn met relevante informatie. Hierdoor vergroot je de naamsbekendheid en zijn ze ‘top of mind’ op de momenten dat het erom gaat en keuzes worden gemaakt.
Deze bureaus gingen je voor
Heb je een vraag? Stuur een bericht!
Online Content Machine
Pekstraat 2
8211 AB Lelystad
Openingstijden
Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur
Bel ons
085 87 69 612