ANTWOORDEN

Veel gestelde vragen

Over het account

Wat kan de online content machine voor mij doen?

Content Marketing met behulp van de Online Content Machine levert jouw bedrijf het volgende op:

  • onderscheid t.o.v. de concurrentie;
  • zichtbaarheid dat je waar maakt wat je belooft;
  • betere kennis van de doelgroep;
  • meer merkbeleving;
  • verbetering van je service.

Op de lange termijn:

  • vergroot je de kansen dat je website gevonden wordt op relevante onderwerpen;
  • verbetert de marktgerichtheid van je bedrijf en je website;
  • verbetert de betrokkenheid van je personeel met je communicatie;
  • gaat je website een prominentere rol spelen in de communicatie met je markt.
Welke social media kan in vanuit de OCM beheren?

Aan de Online Content Machine kunnen negen online accounts gekoppeld worden. Hierdoor is het mogelijk om eigen content en ‘gevonden’ content vanuit een scherm in te plannen op de juiste online accounts, op de juiste momenten. Dit bespaart niet alleen veel tijd maar zorgt er ook voor dat je zichtbaar bent op de momenten waarvan je weet dat jouw volgers online aanwezig zijn.

Gekoppelde online accounts

Gekoppelde online accounts

Wat voor rapporten krijg ik vanuit de OCM?

Op de eerste dag van de nieuwe maand zijn er drie rapporten mogelijk:

Rapport Website traffic. Dit is een rapport vanuit Google Analytics op hoofdlijnen voor een snel inzicht in de hoeveelheid traffic die je website heeft ontvangen en waar deze vandaan kwam.

Rapport Socia Media Activiteit. Dit is een rapport dat inzicht biedt in de interactie op de geposte berichten in de achterliggende maand en de groei van je volgers.

Rapport MailChimp Activiteit. Deze derde optie is voor degene die nieuwsbrieven uitsturen met MailChimp. het bericht laat onder andere zien wie er op welk onderwerp heeft doorgeklikt.

Kan ik berichten inplannen op Social media?

De berichten worden vanuit één scherm dus ingepland op social media (Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, GoogleMyBusiness en Pinterest).

Via de rapportage van het Online Content Machine kan worden gekeken naar de historie van eerder geplaatste posts. Per social media platform is te zien in welk tijdsvenster en op welke dag van de week de meeste volgers actief zijn. De kans dat de post ook daadwerkelijk gezien wordt, wordt hiermee vergroot.

Inplannen op basis van statistiek Inplannen op basis van statistiek

Hoe werkt de online content machine in de praktijk?
  1. Wekelijks een mail met relevante nieuwe content;
  2. Je kiest welke content je ‘direct’ of ‘verrijkt’ wilt delen;
  3. ‘Directe’ content zelf inplannen via social media;
  4. Maandelijks ontvang je een rapport met de resultaten.
Wat levert de online content machine mij op?

Content Marketing met behulp van de Online Content Machine levert jouw bedrijf het volgende op:

  • onderscheid t.o.v. de concurrentie;
  • zichtbaarheid dat je waar maakt wat je belooft;
  • betere kennis van de doelgroep;
  • meer merkbeleving;
  • verbetering van je service.
Wat kost het werken met de Online Content Machine?

Wij bieden drie oplossingen:

1. een account waarbij je zelf aan de slag gaat en wordt geholpen door de software. Dit kost € 35,- per maand.

2. een account waarbij wij voor je aan de slag gaan, ondersteund ook door de software. Dit kost € 125,- per maand.

3. een account van waaruit wij voor jou aan de slag gaan met bedrijfsspecifieke campagnes of jouw persoonlijke online marketeer. Dit uiteraard op basis van een voorgesprek.

Over content

Wat is goede content?

Er drie soorten content en die zul je met elkaar moeten afwisselen om mensen (uiteindelijk) te verleiden jouw producten of diensten te kopen:

  1. Content waarmee jij jouw doelgroep iets nieuws leert,
  2. Content waarmee jij een relatie met en vertrouwen bij hen opbouwt
  3. En content waarmee jij conversie beoogt / jouw doelgroep tot actie aanzet.

Vier controle vragen om je er van te verzekeren dat de ingezette content zinvol is en het doel dient:

  1. Is het waardevol voor mijn doelgroep?
  2. Is het actueel?
  3. Mag ik het publiceren (denk aan embargo’s, vertrouwelijkheid, copyright)?
  4. Is het passend voor het ingezette kanaal?
Waarom zou ik content van anderen delen?
  1. Het is efficient;
  2. Het maakt jouw merk relevant en zichtbaar;
  3. Het bespaart je tijd
  4. Het brengt je op goede ideeën;
  5. Je leert van resultaten.

Over zelf aan de slag gaan

Hoe werkt de online content machine in de praktijk?
  1. Wekelijks een mail met relevante nieuwe content;
  2. Je kiest welke content je ‘direct’ of ‘verrijkt’ wilt delen;
  3. ‘Directe’ content zelf inplannen via social media;
  4. Maandelijks ontvang je een rapport met de resultaten.
Hoe organiseer ik dit zelf?

Eerst maak je een account bij ons aan. Dan plan je er wekelijks tijd voor vrij. Begin met posten van relevante content en blijf dit volhouden.

Kun je iets zeggen over opbrengsten? (ROI)

De grootste opbrengst is dat je zelf steeds klantgerichter gaat denken. Daarbij is het prettig dat je jouw zichtbaarheid ziet groeien in aantallen likes, volgers en websitebezoek.

Over uitbesteden

Wat doen jullie voor mij met de online content machine?

Als je onze diensten erbij afneemt gaan wij ons continu bezig houden met:

  • het creëren van zoekmachine vriendelijke content.
  • hergebruiken van bestaande content op een manier dat het beter gevonden wordt met behulp van zoekmachines.
  • promotie maken voor jouw content en deze onder de aandacht brengen van degenen die deze het meest nodig hebben.
  • meten en analyseren hoe je de effectiviteit van jouw content kan verbeteren.
Hoe werkt de online content machine in de praktijk?
  1. Wekelijks een mail met relevante nieuwe content;
  2. Je kiest welke content je ‘direct’ of ‘verrijkt’ wilt delen;
  3. ‘Directe’ content wordt effectief gedeeld via social media;
  4. ‘Verrijkte’ content wordt SEO geoptimaliseerd via je website gedeeld;
  5. Continu monitoren wij hoe dit bijdraagt aan online zichtbaarheid;
  6. Maandelijks ontvang je een rapport met de resultaten.
Waarom zou ik de content marketing uitbesteden?
  • je haalt kennis in huis die complementair is aan die van jezelf.
  • je krijgt de beschikking over een flexibele schil van vakmensen.
  • je werkt dan met echte specialisten.
  • je bespaart tijd en wint kwaliteit.
  • je kunt zelf focussen op jouw eigen kerntaken.
  • je bespaart (vaste) personeelskosten.
Hoe gaan jullie voor mij van start?

Wanneer wij aan de slag gaan met content verrijking voor jouw bedrijf dan begint het met het vaststellen van de volgende zaken:

  • Wat is er te vertellen over de manier waarop jij met jouw bedrijf een probleem oplost van anderen?
  • Welk doel heeft content marketing daarmee voor jouw bedrijf.
  • Een plan voor de lange termijn dat rekening houdt met alle kanalen waarop je communiceert met jouw bedrijf.
Kun je iets zeggen over opbrengsten? (ROI)

De grootste opbrengst is dat je zelf steeds klantgerichter gaat denken. Daarbij is het prettig dat je jouw zichtbaarheid ziet groeien in aantallen likes, volgers en websitebezoek.

Wat gebeurt er in die eerste drie maanden (en de maanden daarna)?

Na het maken van de start gaan wij ons continu bezig houden met:

  • het creëren van zoekmachine vriendelijke content.
  • hergebruiken van bestaande content op een manier dat het beter gevonden wordt met behulp van zoekmachines.
  • promotie maken voor jouw content en deze onder de aandacht brengen van degenen die deze het meest nodig hebben.
  • meten en analyseren hoe je de effectiviteit van jouw content kan verbeteren.

Over social media

Op welk kanaal kan ik het beste posten?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Dit hangt heel erg af van wat je te bieden hebt. Wat voor soort business zit je in en waar zit je doelgroep.

Hoe vaak moet ik posten?

Schema

Moet ik ook betaalde posts doen op Social media

Ja, dat is een uitstekende manier om heel gericht tegen weinig kosten de juiste NIEUWE mensen te bereiken. Met onbetaalde posts bereik je alleen je volgers.

Hoe krijg ik meer volgers?

Door mensen te vragen je te gaan volgen om te beginnen. Daarnaast is relevantie het sleutelwoord als het gaat om spontane volgers. Oprechte, authentieke verhalen over jou en je dienstverlening zullen mensen tripleren om je te gaan volgen.

Over doelgroepen

Hoe bereik ik jongeren?

Neem jongere mensen in dienst! En geef ze de vrije hand en het vertrouwen om dingen te uit te proberen. Zij spreken de taal van hun leeftijdsgenoten.

Wat is de doelgroep op LinkedIn?

De doelgroep op LinkedIn bestaat uit werkende mensen. Ze zitten in een leeftijdscategorie tussen de 20 en 65 jaar. De meeste LinkedIn-gebruikers zijn mannen en hebben een opleiding gevolgd.

Wat is de doelgroep op Facebook?

Facebook is vooral een medium voor de generaties ouder dan generatie Z. Volgens het Nationaal Social Media Onderzoek 2020 zitten er zo’n 10,4 miljoen Nederlanders van 15 jaar of ouder op Facebook. Dit is 230.000 mensen meer dan het jaar ervoor. Daarvan zit 7,1 miljoen dagelijks op het medium.

Wat is de doelgroep op Instagram?

Instagram heeft sinds 2019 de grootste groei gemaakt van de social media op de Nederlandse markt. Volgens het Nationaal Social Media Onderzoek 2020 zitten er dit jaar 5,6 miljoen Nederlanders van 15 jaar of ouder op dit medium. Het bijzondere aan dit medium is dat het volledig op afbeeldingen/foto’s gebaseerd is.

Opvallend is dat het medium vooral in de leeftijdscategorie 15-20 populair is en dat de populariteit afneemt. Meer dan 80% van die groep zit op Instagram, waar in de leeftijdscategorie 20-39 jaar minder dan 60% het medium gebruikt.

Hierdoor kunnen we dus concluderen dat Instagram vooral een medium is waar je oudere jongeren kunt bereiken. Na Whatsapp vinden zij dit de belangrijkste social media.

Wat is de doelgroep op Twitter?

Twitter is nog steeds aan het groeien onder de Nederlanders. Volgens het Nationaal Social Media Onderzoek 2020 zitten er momenteel 2,8 miljoen Nederlanders van 15 jaar of ouder op Twitter. De meeste van deze groep is tussen de 20 en 40 jaar, dus voornamelijk millennials

Twitter wordt niet alleen door bedrijven gebruikt voor marketing, maar ook voor klantenservice.

Wat is de doelgroep van GoogleMyBusiness?

GoogleMyBusiness is eigenlijk geen Social media maar dat maakt dit juist zo’n mooi medium. De posts die je normaal op social media zou doen worden hier zicht baar voor mensen die aan het zoeken zijn op social media. Zijn dus eerder personen die gericht aan het zoeken zijn dan ‘scrollers’ op social media.

Hoe werkt de online content machine in de praktijk?

  1. Wekelijks een mail met relevante nieuwe content;
  2. Je kiest welke content je ‘direct’ of ‘verrijkt’ wilt delen;
  3. ‘Directe’ content wordt effectief gedeeld via social media;
  4. ‘Verrijkte’ content wordt SEO geoptimaliseerd via je website gedeeld;
  5. Continu monitoren wij hoe dit bijdraagt aan online zichtbaarheid;
  6. Maandelijks ontvang je een rapport met de resultaten.

 

ABONNEMENTEN

Altijd een passende samenwerking

* Prijzen gelden bij betaling per jaar
** Na drie maanden volgt offerte op basis van gezamenlijke evaluatie

TESTIMONIALS

Wat anderen erover zeggen

Er zijn natuurlijk genoeg goede websitebouwers, maar Eric heeft voor Transitietijger.nl niet alleen een prachtige website gemaakt. Zijn kracht is vooral zijn kennis van marketing waarmee hij ons nog steeds begeleidt om de juiste keuzes te maken.

mr. Bert van Eiken

Arbeidsrechtelijk adviseur,, Transitietijger.nl

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die is gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiële relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster, Notariskantoor Goossens

Gerrit-Jan is een zeer bevlogen marketeer die het belang van zijn klanten altijd voorop zet. Voor verfmerk Trimetal heb ik samen met Gerrit-Jan succesvol een social content strategie opgetuigd. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van een innovatief dashboard wat ons in  staat stelde eigen content zeer makkelijk via de verschillende sociale kanalen te plaatsen en te analyseren. Daarnaast volg en deel je zeer eenvoudig interessante content van anderen. Dit resulteerde in een volle content kalender met minimale tijdsinspanning. Ik raad het dashboard en de samenwerking met Gerrit-Jan ten zeerste aan!

Cees Hoddenbagh

Brand Manager, Trimetal

Een vraag? Stuur een bericht!

Online Content Machine

Kerkstraat 10
1404 HH  Bussum

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur

Bel ons

06 2299 9019