Zichtbaarheid social media

(periodiek rapport)

Meten is weten. Hoe hebben je berichten het op social media gedaan? Is er interactie, groeit het aantal volgers en hoe goed zijn de gemonitorde bronnen?

Inzicht in het effect van social media marketing

Op basis van het overzicht van het aantal posts en het bereik in het rapport kan worden nagedacht over mogelijke acties om de zichtbaarheid via social media verder te vergroten. Twee verbeteracties zijn bijvoorbeeld:

  • Het plaatsen van meer posts;
  • Verbeteren van de timing van de momenten waarop gepost wordt.

 

Een voorbeeld van een periodiek rapport over de zichtbaarheid op Social media:
Zichtbaarheid social media
Zichtbaarheid social media
Zichtbaarheid social media

Vergroten betrokkenheid

Het tweede gedeelte van het rapport toont de interactie op de geplaatste posts. Een verbeteractie hier zou kunnen zijn om meer medewerkers en ambassadeurs van het eigen bedrijf social media alerts te sturen. Door dit te doen snijdt het mes aan twee kanten:

  • In de eerste plaats stel je hen in staat om de berichten te ‘liken’ of te delen waardoor je mogelijk nieuwe personen bereikt.
  • In de tweede plaats betrek je hen actief in de externe communicatie waardoor het bedrijf marktgerichter wordt.

Hou je bronnen relevant en actueel

Het derde deel van het rapport betreft de informatiebronnen die worden gebruikt voor het delen en creeren van content. Door te kijken naar de activiteit van de gemonitorde bronnen hou je in de gaten of de bronnen niet langzaam opdrogen. Mocht dit toch het geval zijn dan dienen er nieuwe profielen te worden ingesteld zodat de wekelijkse inspiratie berichten actueel en relevant blijven.

Tot slot heeft het zin om goed te kijken naar de top vijf hashtags en beïnvloeders. Mogelijk liggen hier goede mogelijkheden om bij volgende posts goed in te spelen op trends dan wel proberen het bereik van een topbeïnvloeder aan te spreken.

Wekelijkse inspiratie bericht

Hoe gaat dit jouw onderneming helpen?

  • Je content kalender is altijd goed gevuld met relevante content van anderen;
  • Je gaat hiermee je zichtbaarheid en geloofwaardigheid vergroten;
  • De creatie van eigen content wordt veel gemakkelijker;
  • De variatie in je publicaties neemt toe;
  • Content maken wordt (nog) leuker;
  • De vindbaarheid van je website neemt toe.

ABONNEMENTEN

Altijd een passende samenwerking

* Abonnementen worden vooraf gefactureerd
** Voor Abonnement altijd eerst Online marketing 'Opstart'

Overige tarieven:

 

Online Marketing 'Opstart'

Opstarten online marketing m.b.v. Online Content Machine i.c.m. een WordPress website.

  • Toegang, gebruiker aanmaken voor WordPress website | Relevante landingspagina’s/berichten geschikt maken voor social media marketing | Aanmaken/toegang Google Analytics website | Aanmaken/toegang Google Search console | Zoeken instellen relevante content bronnen | Social media-accounts koppelen aan Online Content Machine | Ontvanger accounts social media alerts instellen | Rapportage Online Content Machine inrichten.

€ 90,00 per uur, minimaal 4 uur, afhankelijk hoeveelheid landingspagina’s/berichten

Ondersteunende WordPress werkzaamheden

Aanpassingen en toevoegingen content/functionaliteit aan bestaande WordPress website.

€ 90,00 per uur

Stockfoto’s

Zoeken en aanpassen/opmaken rechtenvrije beelden t.b.v. landingspagina’s/berichten

€ 15,00 per afbeelding

Alle prijzen exclusief 21% BTW

TESTIMONIALS

Wat anderen erover zeggen

Er zijn natuurlijk genoeg goede websitebouwers, maar Eric heeft voor Transitietijger.nl niet alleen een prachtige website gemaakt. Zijn kracht is vooral zijn kennis van marketing waarmee hij ons nog steeds begeleidt om de juiste keuzes te maken.

mr. Bert van Eiken

Arbeidsrechtelijk adviseur,, Transitietijger.nl

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die is gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiële relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster, Notariskantoor Goossens

Gerrit-Jan is een zeer bevlogen marketeer die het belang van zijn klanten altijd voorop zet. Voor verfmerk Trimetal heb ik samen met Gerrit-Jan succesvol een social content strategie opgetuigd. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van een innovatief dashboard wat ons in  staat stelde eigen content zeer makkelijk via de verschillende sociale kanalen te plaatsen en te analyseren. Daarnaast volg en deel je zeer eenvoudig interessante content van anderen. Dit resulteerde in een volle content kalender met minimale tijdsinspanning. Ik raad het dashboard en de samenwerking met Gerrit-Jan ten zeerste aan!

Cees Hoddenbagh

Brand Manager, Trimetal

Een vraag? Stuur een bericht!

Online Content Machine

Kerkstraat 10
1404 HH  Bussum

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur

Bel ons

06 2299 9019