Het beste uit tien jaar ontwikkeling
De Online Content Machine komt niet zomaar uit de lucht maar is samengesteld uit de vele oplossingen die door iMonitoring in de afgelopen tien jaar zijn ontwikkeld. Daarbij is steeds het oor te luister gelegd bij de gebruikers vanaf het eerste uur. Bij het lanceren van het eigen totaalconcept dus een goed moment om ze nog eens aan het woord te laten. Deze keer:
Gerrit-Jan Heerschop
Gerrit-Jan is niet alleen een gebruiker van het eerste uur maar als eigenaar van HeerschopOnline ook een van de eerste gebruikers van de Online Content Machine. Tessa sprak hem via Teams en legde hem zeven vragen voor.
1. Hoe ben je destijds in aanraking gekomen met de software?
Via Eric Cornelissen van Cornelissen.Marketing ben ik met jullie in aanraking gekomen. In januari 2015 nam ik samen met hem deel aan de door jullie georgaaniseerde meeting in Lelystad.
2. Hoe lang werk je al met de software?
Vanaf die meeting werk ik met de software want ik vond het monitoring-aspect meteen een verdieping van mijn vak en het leek mij een interessante tool om in mijn ‘gereedschapskist te hebben.
3. Welk aspect van de software sprak/spreekt je het meeste aan?
In het begin was voor mij het uitluisteren van internet het belangrijkste onderdeel maar daar is later het plannen en publiceren meer en meer bijgekomen. Juist de combinatie van uitluisteren en inplannen in één dashboard maakt het nu zo efficiënt in gebruik voor mij als content marketeer. Ik hoef niet meer steeds op alle verschillende accounts in te loggen maar ben vooral bezig met de inhoud.
4. Waar lag voor jou de focus in het gebruik?
Juist de combinatie van uitluisteren en inplannen in één dashboard maakt het zo efficiënt in gebruik voor mij als content marketeer want daar ligt voor mij de focus. Ik hoef nu niet meer steeds op alle verschillende accounts in te loggen maar ben vooral bezig met de inhoud van de content.
5. Hoe heb je de software ervaren?
De laatste UX verbetering heeft de software heel erg veel prettiger gemaakt in het gebruik ervan. Ook de recentere toevoegingen als erg prettig ervaren. De standaard rapportage vanuit Analytics en MailChimp die ik samen met Eric heb opgezet en kunnen versturen van social media alerts naar merkambassadeurs zijn superhandig in de praktijk.
6. Was het voor jou een plus dat het software van Nederlandse bodem is?
Jazeker, vind ik wel ja. Toch lekker je eigen taal. En het is goed dat er in Nederland ook bedrijven die expertise hebben. De korte lijnen zijn ook fijn, gewoon even bellen of mailen, dat hoef je bij die grote platformen niet te proberen.
7. Zou je de Online Content Machine aanbevelen aan anderen?
Ja sowieso. Vergeet mij vooral niet even een link voor een review te sturen. Het lijkt mij leuk als dit uitgroeit tot een heuse community met enthousiaste gebruikers.
Gerijpt als goede wijn
Met de Online Content Machine betreedt de softwareontwikkelaar iMonitoring de Saas markt met de ‘krachtigste alles-in-één tool voor bureaus, merken en marketeers’. Een eigen concept dat zich specifiek op deze gebruikers richt en voor hen en hun afnemers de samenwerking te vereenvoudigen en de daaruit voortkomende online zichtbaarheid van MKB ondernemers te vergroten.
Tessa Diependaal
Sales- en supportmanager
Ondernemers helpen om te communiceren vanuit wat ze werkelijk beweegt om nuttig te zijn voor hun klanten, dat vind ik het leukste om te doen. Ervoor zorgen dat ze op een aansprekende manier zichtbaar zijn op het moment dat keuzes worden gemaakt, daar gaat het volgens mij om.
Ontdek ook hoe ons dashboard meegroeit met je bureau
Voor een onverslaanbare prijs bieden wij de meest complete oplossing voor bureaus, merken en marketeers. Met ons platform kun je schaalbaar groeien en weet je precies welke kosten je hebt per account. Je hoeft dus geen sprongen in aantallen te maken in een abonnement.
Heb je een nieuwe account? Dan voeg je die eenvoudig toe.