Social Media Alerts
Vergroot teambetrokkenheid door ze als eerst te laten weten over externe communicatie en hoe belangrijk hun rol hierin is.
Hoe werken de Social Media Alerts?
Bij het inplannen van je posts op social media heb je de mogelijkheid om een checkbox ‘eigen content’ aan te vinken. Dit zorgt ervoor dat op het moment van posten de door jouw ingestelde ambassadeurs voor jouw account een e-mail ontvangen die melding maakt van dit bericht (zie voorbeeld).
Hoe gaat dit jouw accounts helpen?
De waardering die jouw accounts van hun klanten krijgen is de uitkomst van wat men had verwacht ten opzichte van wat men heeft ervaren. Deze verwachting is afhankelijk van de specifieke behoefte, mond-tot-mondreclame (reviews), hun communicatie en het imago dat ze hiermee opbouwen over de jaren.
Breng de ervaring in lijn met de verwachting
Voor de klantbeleving speelt het team van je account een zeer belangrijke rol. Daarom is het belangrijk dat het team goed is geïnformeerd, want alleen dan worden klantverwachtingen overtroffen. Met als resultaat goede reviews en meer mond-tot-mond reclame. Social Media Alerts, een aanjager!
Hoe stel je een Social Media Alert in?
- Je legt een lijst aan van personen die de alert per e-mail ontvangen;
- Je geeft of ze alle content of alleen ‘eigen’ content gaan ontvangen;
- Bij het maken van een post vink je ‘eigen content’ bij bepaalde posts.
Als eerste op de hoogte
Het eerste effect dat dit sorteert is dat de teamleden van je account de extern gecommuniceerde informatie als eerste ontvangen zodat ze niet verrast kunnen worden door vragen van (toekomstige) klanten. Het team wordt hiermee steeds marktgerichter, is goed geïnformeerd en voelt zich betrokken.
Eenvoudig in gebruik
De icoontjes onderaan de Social Media Alerts linken naar de betreffende post op de verschillende platformen. Na het aanklikken wordt alleen het bericht zichtbaar en kan worden geliked, gedeeld of van commentaar worden voorzien. Het bereik van de post wordt hier aanmerkelijk mee vergroot.
Vergroting van zichtbaarheid posts
Social media alerts hebben een aanzienlijk effect op de zichtbaarheid van een onderneming. Ze vergroten de kans op directe interactie met het publiek en versterken de merkherkenning. Door regelmatige meldingen worden potentiële klanten herinnerd aan het bestaan van de onderneming, waardoor de kans op betrokkenheid en conversies stijgt. Bovendien stimuleren alerts de deelbaarheid van content, wat de verspreiding vergroot.
Gebruik Social media alerts niet tevaak
Echter, overmatige notificaties kunnen ook als opdringerig ervaren worden, waardoor een gebalanceerde aanpak cruciaal is. Door relevante, boeiende inhoud te combineren met strategisch getimede meldingen, kunnen social media alerts een krachtig instrument zijn om de zichtbaarheid en impact van een onderneming te vergroten.
Bekijk ook:
Online monitoring
Ontvang steeds nieuwe input door online monitoring van relevante bronnen, concurrentie en de merknaam van je account.
Content Alerts
Betrek je klanten door ze met een afgesproken regelmaat 'content alerts' te sturen met een verzoek om feedback.
Contentcreatie & contentcuratie
Repost relevante berichten of creëer nieuwe content op basis van gevonden content of daaruit ontstane ideeën.
Contentplanning
Bespaar tijd en vergroot het bereik door social media posts efficiënt en op de juiste momenten in te plannen.
Online rapportage
Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je klant.
Vergroot eenvoudig de naamsbekendheid van je klanten
Met de Online Content Machine werk je ‘lean and mean’ voor je accounts en zorg jij dat ze consistent zichtbaar zijn met relevante informatie. Hierdoor vergroot je de naamsbekendheid en zijn ze ‘top of mind’ op de momenten dat het erom gaat en keuzes worden gemaakt.
Deze bureaus gingen je voor
Heb je een vraag? Stuur een bericht!
Online Content Machine
Pekstraat 2
8211 AB Lelystad
Openingstijden
Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur
Bel ons
085 876 8977