Updates uit de machinekamer

Toevoegingen en wijzigingen in functionaliteit

Updates vanuit de machinekamer:

202407: Toevoeging automatische eerste 'comment' met hashtags

Toevoeging automatische eerste ‘comment’ met hashtags

Zie onderstaande afbeelding. Wanneer bij ‘Instellingen’ deze optie wordt aangezet dan wordt er na het posten van de ingeplande posts, automatisch, een eerste ‘comment’ geplaatst met daarin de gebruikte hashtags.

Automatische comment

Automatische comment

Hoe gaat dit helpen voor de online zichtbaarheid?

Wanneer je ervoor kiest om hashtags in de eerste ‘comment’ (reactie) te plaatsen, heeft dit een gunstig effect op de zichtbaarheid van je bericht. Hierdoor blijft je bericht langer zichtbaar in de tijdlijn van volgers en hashtagvolgers, wat leidt tot meer interactie zoals likes en reacties, en daardoor een groter bereik. Hashtags in de eerste ‘comment’ plaatsen heeft over het algemeen een positieve invloed op het algoritme.

Waar kan ik deze optie aanzetten?

Open het betreffende account binnen je dashboard en ga naar ‘Instellingen’ en vervolgens naar ‘Accounts’ in de linkerkolom. Je vindt de switch onder het subkopje: Social Media instellingen.

Hoe ziet het eruit?

Voorbeeld 1e comment

202406: Toevoeging sorteermogelijkheid in overzicht verzonden berichten

Toevoeging sorteermogelijkheden aan overzicht ‘Verzonden berichten’

Zie onderstaande afbeelding. Rechtsboven het overzicht van verzonden berichten kan nu een keuze worden gemaakt hoe het overzicht gesorteerd dient te worden: ‘Op datum’, ‘Kliks’, ‘Bereik’, ‘Likes’, ‘Shares’ en ‘Reacties’.

Waar kan ik dit zien?

Open het betreffende account binnen je dashboard en ga naar ‘Berichten’ en klik vervolgens op het tabblad  ‘Verzonden berichten’. Selecteer de gewenste periode en vervolgens op één van de selectie mogelijkheden

Toevoeging selecteermogelijkheden bij verzonden berichten

202406: Toevoeging aantal volgers bij gekoppelde accounts

Overzicht met aantal volgers per account

Na het toevoegen van online accounts wordt achter de accountnaam voortaan het aantal volgers van het betreffende platform getoond.

Waar kan ik dit zien?

Open het betreffende account binnen je dashboard en ga naar ‘Instellingen’ en vervolgens naar ‘Accounts’ in de linkerkolom. Het aantal volgers, voor zover bekend’ wordt getoond naast de naam van het betreffende account.

Voorbeeld vertoning aantal volgers

202405: Toevoeging teller van maximaal aantal beschikbare karakters

Maximaal aantal karakters bij crossposts

Wanneer je een nieuw bericht inplant op meerdere platformen tegelijk dan kun je rechts onder het in te plannen bericht aflezen wat het maximale aantal karakters is dat je kunt gebruiken.

Waar kan ik dit zien?

Open het betreffende account binnen je dashboard en ga naar uitgaande berichten. De teller verschijnt onder de content-box wanneer je platformen selecteert. Afhankelijk van je keuzes verandert het maximale aantal mogelijke karakters.

Toevoeging teller van het maximale aantal karakters

Toevoeging teller van het maximale aantal karakters

Maximaal aantal karakters per platform:

  • X: max. 280 karakters;
  • Facebook: max. 3.000 karakters;
  • LinkedIn: max. 3.000 karakters;
  • Instagram: max. 2.000 karakters
  • Pinterest: max. 3.000 karakters
  • GoogleMyBusiness: max. 3.000 karakters
202404: Inplannen van Instagram stories

Wat zijn Instagram stories?

Met Instagram Stories kunnen gebruikers verticale afbeeldingen en video’s plaatsen die na 24 uur verdwijnen. Je profiel krijgt een kleurrijke ring wanneer je een nieuw verhaal plaatst om je volgers op de hoogte te stellen.

Wat zijn de ideale Instagram verhaal afmetingen

De juiste Instagram-verhaalgrootte is 1080 pixels breed bij 1920 pixels hoog, met een beeldverhouding van 9:16. Afbeeldingen en video’s die verticaal zijn ogen het beste; als je horizontale content uploadt dan ziet dit er niet goed uit.
Wanneer je je niet aan de juiste afmetingen houdt, cropt of zoomt het sociale mediaplatform in op de inhoud, wat je bericht zal verpesten. Als je afbeeldingen te klein zijn dan verschijnen ze korrelig in het uiteindelijke bericht.

Waar kun je de Instagram-verhaal inplannen?

Open het betreffende account binnen je dashboard en ga naar uitgaande berichten. De optie verschijnt wanneer je Instagram als platform selecteert en een afbeelding toevoegt. Wanneer je de checkbox aanvinkt zal de afbeelding als Instagram Storie in je account op het geplande moment verschijnen.

Inplannen Insta Stories

Als je de optimale Instagram-verhaalgrootte gebruikt:

  • Zorg je ervoor dat de inhoud er super uitziet;
  • Vermijd je korrelige of bijgesneden berichten;
  • Zorg je ervoor dat je merk zich onderscheidt van de massa.
202403: Instellen van favoriete social media tijdsloten per account

Om het posten nog iets makkelijker en doeltreffender te maken is er bij de instellingen van een account een optie toegevoegd. Deze maakt het mogelijk om per dag van de week een voorkeurs tijdslot op te geven vaar het inplannen van berichten. Wanneer je een nieuwe post gaat inplannen dan opent het plan venster met het eerstvolgende tijdslot als default optie.

Open het betreffende account binnen je dashboard en ga naar instellingen. De optie is te vinden onder de ‘Algemene’ instellingen. Zie voorbeeld hieronder.

Social Media Tijdsloten

202402: Conceptberichten zichtbaar in de planning

Om ervoor te zorgen dat berichten die in concept zijn bewaard of klaargezet niet worden vergeten in de planning zijn ze vanaf nu zichtbaar in de planning.  Zie voorbeeld hieronder.

Conceptberichten zichtbaar in planning

Conceptberichten zichtbaar in planning

 

Opgeloste bugs/verbeteringen:

Hieronder een overzicht van opgeloste meldingen over bugs en voorgestelde verbeteringen. In het groen de releasedatum van de oplossing.

√ 14-06-2024: GoogleMyBusiness icoon ontbrak in de mail en in het overzicht van de geplande berichten.

√ 14-06-2024: Oude reCaptcha van Google vervangen door ‘onzichtbare reCaptcha’ t.b.v. gebruiksgemak.

√ 14-06-2024: De informatie over ‘Kliks’, ‘Volgers’, ‘Bereik’, ‘Likes’, ‘Shares’ en ‘Reacties ontbrak in de CSV export van verzonden berichten.

√ 14-06-2024: De widget ‘Periode’ werd niet als optie getoond bij het aanmaken van Narrowcasting-schermen.

Vergroot eenvoudig de naamsbekendheid van je klanten

Met de Online Content Machine werk je ‘lean and mean’ voor je accounts en zorg jij dat ze consistent zichtbaar zijn met relevante informatie. Hierdoor vergroot je de naamsbekendheid en zijn ze ‘top of mind’ op de momenten dat het erom gaat en keuzes worden gemaakt.

Deze bureaus gingen je voor

Heb je een vraag? Stuur een bericht!

Online Content Machine

Pekstraat 2
8211 AB  Lelystad

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur

Bel ons

085  876 8977