Contentcreatie & contentcuratie

Repost relevante berichten of creëer nieuwe content op basis van gevonden content of daaruit ontstane ideeën. Al je contentcreatie & contentcuratie vormen samen een mooie mix in je online communicatie.

Presenteer je klant relevant!

Op basis van de content alert bepaal je samen met de klant welke content door gedeeld gaat worden met de volgers. Ook stem je, op basis van de opgedane ideeën, af welke eigen content er geschreven dient te worden. Deze mix zorgt ervoor dat de klant op een relevante manier online wordt gepresenteerd.

Content marketing is als sportvissen

Een mooie metafoor. Een sportvisser gooit bij aankomst op zijn stekkie eerst wat havermout in de sloot om de vissen te laten weten dat er iets te eten valt. Vervolgens gooit hij zijn haakje uit om de vis binnen te hengelen. Contentcuratie ofwel het doordelen van berichten is als havermout en het haakje is de gecreëerde content met een link naar de eigen website.

Hoe werkt contentcreatie en contentcuratie:

Op basis van de content-alert kan het account aangeven welke berichten worden gedeeld met de volgers. Vanuit de content-stroom kunnen ze dan worden doorgepost met een aanvullende aan- of opmerking vanuit het perspectief van het account. Op basis van de nieuwe ideeën heb je wellicht een nieuwe blog geschreven (goed voor de SEO), ook die wordt in de planning opgenomen.

Wat is contentcreatie ook alweer?

Contentcreatie is het proces waarbij je waardevolle en relevante informatie creëert en deelt met een specifieke doelgroep. De content kan verschillende vormen aannemen, zoals geschreven tekst, afbeeldingen, video’s, infographics en meer. Het doel van contentcreatie is om de aandacht van de doelgroep van je account te trekken, te boeien en waarde te bieden.

En contentcuratie dan?

Contentcuratie verwijst naar het zorgvuldig selecteren, organiseren en delen van bestaande content die relevant en waardevol is voor een specifieke doelgroep. In plaats van zelf nieuwe content te produceren, zoek je als contentcurator naar al bestaande informatiebronnen, zoals artikelen, video’s, afbeeldingen en meer, en presenteert deze op een manier die zinvol is voor het publiek van je account.

Een goede contentcurator fungeert als een filter en beoordeelt de kwaliteit en relevantie van de geselecteerde content voordat deze wordt gedeeld. Hierdoor kan je het publiek van je account voorzien van hoogwaardige informatie die aansluit bij hun interesses en behoeften.

Contentcuratie is een waardevolle strategie voor drukbezette professionals en organisaties die waarde hechten aan het leveren van betrouwbare en nuttige informatie.

Bekijk ook:

Monitoring

Online monitoring

Ontvang steeds nieuwe input door online monitoring van relevante bronnen, concurrentie en de merknaam van je account.

Online Content Machine

Content Alerts

Betrek je klanten door ze met een afgesproken regelmaat 'content alerts' te sturen met een verzoek om feedback.

Planning

Contentplanning

Bespaar tijd en vergroot het bereik door social media posts efficiënt en op de juiste momenten in te plannen.

Social Media Alerts

Social Media Alerts

Vergroot teamcommittent door eerst de betrokkenen te informeren over wat er extern gecommuniceerd wordt.

Rapportage

Online rapportage

Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je klant.

Vergroot eenvoudig de naamsbekendheid van je klanten

Met de Online Content Machine werk je ‘lean and mean’ voor je accounts en zorg jij dat ze consistent zichtbaar zijn met relevante informatie. Hierdoor vergroot je de naamsbekendheid en zijn ze ‘top of mind’ op de momenten dat het erom gaat en keuzes worden gemaakt.

Deze bureaus gingen je voor

Heb je een vraag? Stuur een bericht!

Online Content Machine

Pekstraat 2
8211 AB  Lelystad

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur

Bel ons

085  876 8977