Meer betrokkenheid medewerkers
Medewerkers van je account gaan zich meer betrokken voelen wanneer zij consequent als eerste worden geïnformeerd bij externe communicatie. Meer betrokkenheid medewerkers zie je terug in de waardering van klanten.
Hoe vergroot je de betrokkenheid?
Door medewerkers en merkambassadeurs van je account een ‘Social media alert’ te sturen worden ze direct betrokken. Ze zijn daarmee als eerste op de hoogte van wat er extern wordt gecommuniceerd met meer betrokkenheid medewerkers als gevolg.
Bij het inplannen van posts op social media heb je de mogelijkheid om een checkbox ‘eigen content’ aan te vinken. Dit zorgt ervoor dat op het moment van posten de door jouw ingestelde ambassadeurs voor het betreffende account een e-mail ontvangen die melding maakt van dit bericht (zie voorbeeld).
Hoe gaat dit jouw accounts helpen?
De waardering die jouw accounts van hun klanten krijgen is de uitkomst van wat men had verwacht ten opzichte van wat men heeft ervaren. Deze verwachting is afhankelijk van de specifieke behoefte, mond-tot-mondreclame (reviews), hun communicatie en het imago dat ze hiermee opbouwen over de jaren.
Breng de ervaring in lijn met de verwachting
Voor de klantbeleving speelt het team van je account een zeer belangrijke rol. Daarom is het belangrijk dat het team goed is geïnformeerd, want alleen dan worden klantverwachtingen overtroffen. Met als resultaat goede reviews en meer mond-tot-mond reclame. Social Media Alerts, een aanjager!
Het vergroten van de betrokkenheid
Wat je account ook verkoopt of hoe je account er invulling aan geeft, de meeste klantcontacten van je account gaan altijd via zijn team. Daarom is het zo belangrijk dat zij altijd en als eerste geïnformeerd worden. Bovendien:
- Hebben alle betrokkenen tegelijk dezelfde informatie
- Krijgen de posts een groter bereik
- Is er een grotere kans op een positieve klantervaring
Wat zijn de voordelen van online meer betrokkenheid medewerkers?
- Toegenomen productiviteit: Betrokken medewerkers zijn over het algemeen gemotiveerder en toegewijder aan hun werk. Dit kan leiden tot een hogere productiviteit en efficiëntie.
- Verbeterde werknemersretentie: Betrokkenheid wordt vaak geassocieerd met een hogere tevredenheid en loyaliteit onder werknemers. Dit kan het verloop van personeel verminderen, wat op zijn beurt kosten bespaart die gepaard gaan met werving en training van nieuwe medewerkers.
- Verhoogde klanttevredenheid: Betrokken medewerkers hebben vaak een positievere houding ten opzichte van klanten en zijn meer geneigd om zich in te zetten voor uitstekende klantenservice.
- Betere teamcohesie: Betrokken medewerkers zijn vaak meer geneigd om samen te werken en bij te dragen aan een positieve teamcultuur. Dit kan de samenwerking en prestaties binnen teams bevorderen.
- Positief bedrijfsimago: Een organisatie met betrokken medewerkers straalt vaak een positiever imago uit. Dit kan aantrekkelijk zijn voor potentiële werknemers en klanten.
- Verbeterde communicatie: Medewerkers die zich betrokken voelen, zijn vaak meer open en bereid om te communiceren met collega’s en leidinggevenden. Dit kan de algehele communicatie binnen de organisatie bevorderen.
Het stimuleren van betrokkenheid vereist een combinatie van effectief leiderschap, een positieve werkomgeving en communicatie, evenals het bieden van kansen voor groei en ontwikkeling.
Bekijk ook:
Continu nieuwe ideeën
Ontvang steeds nieuwe input door het monitoren van relevante online bronnen en ontdek wat er gecommuniceerd wordt over de merknaam van je account.
Snellere samenwerking
Verbeter teamwerk en productiviteit door realtime samenwerking en geautomatiseerde alerts.
Tijdsbesparing
Bewerk, plan en publiceer moeiteloos inhoud voor alle sociale netwerken en stem eventueel af binnen het account.
AI Ondersteuning
Met de AI-assistent schrijf je moeiteloos en razendsnel effectieve social media-updates.
Meetbare online zichtbaarheid
Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je account.
Optimaliseer je online marketing workflow
Ja, je zorgde natuurlijk al voor consistente online zichtbaarheid van al accounts maar nog niet eerder was dit zo eenvoudig als met de online content machine. Ervaar hoe je meer gedaan krijgt in minder tijd met bovendien een actieve rol daarin voor je accounts. Start ook het krachtigste workflow management voor bureaus, merken en marketeers. Wij helpen je op weg!
Deze bureaus gingen je voor
Heb je een vraag? Stuur een bericht!
Online Content Machine
Pekstraat 2
8211 AB Lelystad
Openingstijden
Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur
Bel ons
085 876 8977