Meer betrokkenheid
Medewerkers van je account gaan zich meer betrokken wanneer zij consequent als eerste worden geïnformeerd bij externe communicatie.

Hoe werkt dit?
Door medewerkers en merkambassadeurs van je account een ‘Social media alert’ te sturen worden ze direct betrokken. Ze zijn daarmee als eerste op de hoogte van wat er extern wordt gecommuniceerd.
Bij het inplannen van posts op social media heb je de mogelijkheid om een checkbox ‘eigen content’ aan te vinken. Dit zorgt ervoor dat op het moment van posten de door jouw ingestelde ambassadeurs voor het betreffende account een e-mail ontvangen die melding maakt van dit bericht (zie voorbeeld).
Altijd op de hoogte
Het eerste effect dat dit sorteert is dat de teamleden van je account niet worden verrast door vragen over onderwerpen waarover men nog geen informatie over heeft ontvangen. Daarbij wordt het team hierdoor steeds marktgerichter.
Vergroting van zichtbaarheid…
De icoontjes onderaan de Social Media Alert linken naar de betreffende post op de verschillende platformen. Na het aanklikken wordt alleen het bericht zichtbaar en kan worden geliked, gedeeld of van commentaar worden voorzien. Het bereik van de post wordt hier aanmerkelijk mee vergroot.
…en betrokkenheid
Wat je account ook verkoopt of hoe je account er invulling aan geeft, de meeste klantcontacten van je account gaan altijd via zijn team. Daarom is het zo belangrijk dat zij altijd en als eerste geïnformeerd worden. Bovendien:
- Hebben alle betrokkenen tegelijk dezelfde informatie
- Krijgen de posts een groter bereik
- Is er een grotere kans op een positieve klantervaring
Hoe gaat dit jouw accounts helpen?
De waardering die jouw accounts van hun klanten krijgen is de uitkomst van wat men had verwacht ten opzichte van wat men heeft ervaren. Deze verwachting is afhankelijk van de specifieke behoefte, mond-tot-mondreclame (reviews), hun communicatie en het imago dat ze hiermee opbouwen over de jaren.
Breng de ervaring in lijn met de verwachting
Voor de klantbeleving speelt het team van je account een zeer belangrijke rol. Daarom is het belangrijk dat het team goed is geïnformeerd, want alleen dan worden klantverwachtingen overtroffen. Met als resultaat goede reviews en meer mond-tot-mond reclame. Social Media Alerts, een aanjager!
Bekijk ook:
Continu nieuwe ideeën
Ontvang steeds nieuwe input door het monitoren van relevante online bronnen en ontdek wat er gecommuniceerd wordt over de merknaam van je account.
Snellere samenwerking
Verbeter teamwerk en productiviteit door realtime samenwerking en geautomatiseerde alerts.
Tijdsbesparing
Bewerk, plan en publiceer moeiteloos inhoud voor alle sociale netwerken en stem eventueel af binnen het account.
AI Ondersteuning
Verbind je Open AI account en schrijf sneller je social media berichten of ontvang conceptteksten en doe nieuwe ideeën op.
Meetbare groei in zichtbaarheid
Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je account.
Vergroot eenvoudig de naamsbekendheid van je klanten
Met de Online Content Machine werk je ‘lean and mean’ voor je accounts en zorg jij dat ze consistent zichtbaar zijn met relevante informatie. Hierdoor vergroot je de naamsbekendheid en zijn ze ‘top of mind’ op de momenten dat het erom gaat en keuzes worden gemaakt.
Deze bureaus gingen je voor
Heb je een vraag? Stuur een bericht!
Online Content Machine
Pekstraat 2
8211 AB Lelystad
Openingstijden
Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur
Bel ons
085 87 69 612