Monitoring


Hoe werkt monitoring?
Binnen je account kun je content verzamelen die drie doelen dienen:
Relevante content opsporen
Door relevante blogs, fora, websites en social media te volgen verzamel je mogelijk bruikbare content in één berichtenstroom. Door vervolgens irrelevante bronnen van deze stroom uit te sluiten wordt de gevonden content steeds beter.
Concurrentie informatie verzamelen
Door de accounts van de concurrentie van je account te volgen blijf je goed geïnformeerd over hun activiteiten.
Reputatiemanagement
Monitor op eigen merknaam van het betreffende account en maak inzichtelijk wat anderen communiceren. Hierdoor krijg je inzicht in het imago en kun je problemen of discussies rond het merk voorkomen of minimaliseren.
Het stel je de monitoring in?
Onder de instellingen van het account zijn twee mogelijkheden om bronnen toe te voegen aan de content-stroom en daarmee de Content Alerts. De OCM biedt verschillende mogelijkheden om heel gericht Social media, blogs, websites en fora kunnen filteren op relevante content. De instructies wijzen zichzelf.
Steeds weer opnieuw aan te passen
Door jezelf te registreren in de Content Alerts ontvang je een kopie van wat je account ook ontvangt. Hierdoor kun je content bewaken of beoordelen of ze goed genoeg zijn om de samenwerking te voeden. Droogt een bepaalde content-bron een beetje op dan stel je gewoon weer een andere in.
Bekijk ook:
Content Alerts
Betrek je klanten door ze met een afgesproken regelmaat 'content alerts' te sturen met een verzoek om feedback.
Social Media Alerts
Vergroot teamcommittent door eerst de betrokkenen te informeren over wat er extern gecommuniceerd wordt.
Curatie & Creatie
Repost relevante berichten of creëer nieuwe content op basis van gevonden content of daaruit ontstane ideeën.
Rapportage
Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je klant.
Planning
Bespaar tijd en vergroot het bereik door social media posts efficiënt en op de juiste momenten in te plannen.
Vergroot eenvoudig de naamsbekendheid van je klanten
Met de Online Content Machine werk je ‘lean and mean’ voor je accounts en zorg jij dat ze consistent zichtbaar zijn met relevante informatie. Hierdoor vergroot je de naamsbekendheid en zijn ze ‘top of mind’ op de momenten dat het erom gaat en keuzes worden gemaakt.
Deze bureaus gingen je voor
Heb je een vraag? Stuur een bericht!
Online Content Machine
Pekstraat 2
8211 AB Lelystad
Openingstijden
Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur
Bel ons
085 87 69 612