Online monitoring
Ontvang steeds nieuwe input door online monitoring van relevante bronnen, concurrentie en de merknaam van je account.
Wat kan ik doen met online monitoring?
Binnen je account kun je online content verzamelen die drie doelen dienen:
Relevante content opsporen t.b.v. content marketing
Door relevante blogs, fora, websites en social media te volgen verzamel je mogelijk bruikbare content in één berichtenstroom. Door vervolgens irrelevante bronnen van deze stroom uit te sluiten wordt de gevonden content steeds beter.
Concurrentie informatie verzamelen t.b.v. analyse
Door de accounts van de concurrentie van je account te volgen blijf je goed geïnformeerd over hun activiteiten.
Reputatiemanagement om je account te beschermen
Monitor op eigen merknaam van het betreffende account en maak inzichtelijk wat anderen communiceren. Hierdoor krijg je inzicht in het imago en kun je problemen of discussies rond het merk voorkomen of minimaliseren.
Hoe stel je online monitoring in?
Onder de instellingen van het account zijn twee mogelijkheden om bronnen toe te voegen aan de content-stroom:
- Social media monitoring
- Databank monitoring
Je stelt hier de bronnen in die relevant zijn voor je account en die je wilt monitoren. De resultaten kun je online bekijken in één stroom of periodiek via de Content Alerts. Hoe? Bekijk de video.
Wat kan ik online monitoren?
Met de OCM kun je heel gericht Social media, blogs, websites en fora kunnen filteren op relevante content.
Op social media kun je de volgende zaken monitoren:
- Je eigen Facebook fanpages
- Je eigen Instagram accounts
- Je eigen LinkedIn bedrijfspagina’s
- X accounts
- Facebook fanpages van anderen
- Een bepaald onderwerp
Aan je databank kun je de volgende profielen toevoegen:
- Een RSS-feed
- Een specifieke website
- Een zoekwoordenprofiel
De resultaten kun je online in je account bekijken in één stroom of periodiek via de Content Alerts die je per e-mail ontvangt.
Hou de communicatie gaande met de Content Alerts
Het sterkste van de OCM zijn de Content Alerts die ervoor zorgen dat je account periodiek informatie ontvangt over wat er online ‘hot’ is en voed je de samenwerking met content ideeën.
Hou de vinger aan de pols
Door jezelf te als ontvanger van de Content Alerts in te stellen kun je content bewaken of beoordelen of ze goed genoeg zijn om de samenwerking te voeden. Droogt een bepaalde content-bron een beetje op dan stel je gewoon weer een andere in.
Bekijk ook:
Content Alerts
Betrek je klanten door ze met een afgesproken regelmaat 'content alerts' te sturen met een verzoek om feedback.
Contentcreatie & contentcuratie
Repost relevante berichten of creëer nieuwe content op basis van gevonden content of daaruit ontstane ideeën.
Contentplanning
Bespaar tijd en vergroot het bereik door social media posts efficiënt en op de juiste momenten in te plannen.
Social Media Alerts
Vergroot teamcommittent door eerst de betrokkenen te informeren over wat er extern gecommuniceerd wordt.
Online rapportage
Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je klant.
Optimaliseer je online marketing workflow
Ja, je zorgde natuurlijk al voor consistente online zichtbaarheid van al accounts maar nog niet eerder was dit zo eenvoudig als met de online content machine. Ervaar hoe je meer gedaan krijgt in minder tijd met bovendien een actieve rol daarin voor je accounts. Start ook het krachtigste workflow management voor bureaus, merken en marketeers. Wij helpen je op weg!
Deze bureaus gingen je voor
Heb je een vraag? Stuur een bericht!
Online Content Machine
Pekstraat 2
8211 AB Lelystad
Openingstijden
Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur
Bel ons
085 876 8977