Tijdsbesparing door online planner
Bewerk, plan en publiceer moeiteloos inhoud voor alle sociale netwerken in de online planner en stem eventueel in concept af binnen het account. Gebaseerd op data van eerdere communicatie kun je bovendien de momenten inplannen waarop het bericht de meeste impact zal hebben.
Hoe ga je met de online planner tijd besparen?
Door de ONLINE CONTENT MACHINE raak je vooral geen tijd kwijt omdat je het grootse deel van je content van tevoren inplant met de online planner. Hierdoor werk je niet alleen efficiënter maar kun je op basis van opgebouwde historie de posts bovendien inplannen op de momenten dat de meeste volgers bereikt zullen worden.
Continue zichtbaarheid met landingspagina’s
Startpunt voor een goede content planning zijn de landingspagina’s van je klant. Door posts hiernaartoe op de juiste momenten in te plannen zet je een ‘rode draad’ uit. Hierbij kan zowel actualiteit als de customer journey leidend zijn.
Hoe bereik je maximale tijdsbesparing:
- Wekelijks een geautomatiseerde mail naar je klant met relevante nieuwe content;
- Je kiest samen welke content je ‘direct’ of ‘verrijkt’ wilt delen;
- ‘Directe’ content wordt effectief ingeplant met de online planner;
- Verrijkte’ content wordt eerst SEO geoptimaliseerd via je website gedeeld;
- Continu monitor je hoe dit bijdraagt aan online zichtbaarheid van je klant;
- Maandelijks ontvangt je klant een rapport met de resultaten.
De voordelen naast de tijdsbesparing met de online planner
Het inplannen van berichten op sociale media heeft verschillende voordelen:
- Consistentie: Een consistente aanwezigheid op sociale media is belangrijk om een betrokken publiek te behouden. Door berichten in te plannen, kun je ervoor zorgen dat je regelmatig content deelt, zelfs op momenten dat je druk bezig bent.
- Optimale Timing: Verschillende doelgroepen zijn actief op verschillende tijdstippen. Met inplannen kun je berichten plannen op momenten dat je doelgroep het meest actief is, zelfs als dit buiten je normale werktijden valt.
- Betere Strategische Planning: Het stelt je in staat om je sociale mediastrategie vooruit te plannen. Je kunt speciale gebeurtenissen, feestdagen, lanceringen van producten of campagnes in je contentkalender opnemen.
- Minder Stress: Het stelt je in staat om stress te verminderen door je niet zorgen te hoeven maken over het plaatsen van berichten op het juiste moment. Je weet dat het al gepland staat.
- Analyse en Optimalisatie: Je kunt inplanningshulpmiddelen gebruiken die gegevens verzamelen over de prestaties van je berichten. Hierdoor kun je beter begrijpen wat werkt en wat niet, en je strategie aanpassen op basis van deze inzichten.
- Samenwerking: Als je met een team werkt, maakt het inplannen van berichten het gemakkelijker om samen te werken aan de contentstrategie. Teamleden kunnen concepten bekijken, feedback geven en goedkeuringen geven voordat de berichten live gaan.
- Handhaven van Kwaliteit: Omdat je de tijd hebt om zorgvuldig na te denken over je berichten, kun je ervoor zorgen dat ze van hoge kwaliteit zijn, in plaats van snel iets te moeten plaatsen.
Het inplannen van berichten kan een waardevol onderdeel zijn van een effectieve sociale mediastrategie, maar het is belangrijk om ook ruimte te laten voor spontaniteit en snelle reacties op actualiteiten indien nodig.
Bekijk ook:
Continu nieuwe ideeën
Ontvang steeds nieuwe input door het monitoren van relevante online bronnen en ontdek wat er gecommuniceerd wordt over de merknaam van je account.
Snellere samenwerking
Verbeter teamwerk en productiviteit door realtime samenwerking en geautomatiseerde alerts.
Meer betrokkenheid
Zorg voor betrokken medewerkers en laat ze als eerste weten wanneer er extern wordt gecommuniceerd.
AI Ondersteuning
Met de AI-assistent schrijf je moeiteloos en razendsnel effectieve social media-updates.
Meetbare online zichtbaarheid
Meet en verbeter de impact van je communicatie door het effect ervan te meten en te delen met je account.
Optimaliseer je online marketing workflow
Ja, je zorgde natuurlijk al voor consistente online zichtbaarheid van al accounts maar nog niet eerder was dit zo eenvoudig als met de online content machine. Ervaar hoe je meer gedaan krijgt in minder tijd met bovendien een actieve rol daarin voor je accounts. Start ook het krachtigste workflow management voor bureaus, merken en marketeers. Wij helpen je op weg!
Deze bureaus gingen je voor
Heb je een vraag? Stuur een bericht!
Online Content Machine
Pekstraat 2
8211 AB Lelystad
Openingstijden
Maandag - vrijdag 09.00 - 17.00 uur
Bel ons
085 876 8977