Zichtbaar zijn met relevante content
Met contentmarketing ben je jouw eigen uitgever van interessant nieuws en wordt je zichtbaar met relevante content. Over jezelf, je bedrijf, je producten of over je vak. Relevante content kan de zichtbaarheid van je merk snel vergroten en ervoor zorgen dat je ‘top of mind’ blijft bij je doelgroep.
Contentmarketing zorgt, als je het goed en consistent toepast, voor grotere loyaliteit, klanttevredenheid, meer betrokkenheid en en positief effect op je merkzichtbaarheid.
Een uniek en onderscheidend beeld van je bedrijf
Door ervoor te zorgen dat je merk zichzelf steeds met afwisselende en authentieke informatie profileert, schets je jaarrond een uniek en onderscheidend beeld van je bedrijf en alles wat daarbij hoort. Zo groeit de merkbekendheid en de traffic naar je website.
Een consistent beeld beklijft beter
Ook bij contentmarketing geldt: blijf bij jezelf. Presenteer je op een manier die bij je positionering past. Schreeuwerig zijn, constant grappig zijn, ‘briljante’ inhakers en een puur reclamische benadering zijn valkuilen. Wees consistent in je boodschap, vormgeving, tone of voice en onderwerpen. Wees sympathiek. Doel van contentmarketing is om op een herkenbare manier zichtbaar te zijn en zo in de keuzeset van de potentiële klant te komen. Precies op het moment dat deze een keuze moet maken voor jou.
Herkenning zorgt voor volgers
Met het tonen van plezierige en consistente content zul je zien dat het aantal volgers van je merk gestaag groeit omdat ze zich in je uitingen herkennen. Ze volgen graag wat je doet en met ze deelt zolang dit relevant en nuttig voor ze is.
Structureel nuttig en relevant
Kiezen voor contentmarketing is voor veel ondernemers een goede toevoeging aan de marketingmix. Naast het traditionele adverteren (zowel on- als offline) en promoties kun je met contentmarketing de aandacht van potentiële klanten trekken door hen nuttige en relevante informatie te bieden die hen kan helpen bij het oplossen van problemen of het vervullen van behoeften. Een goede website is hierbij natuurlijk een voorwaarde.
Consequent en consistent
Dit is precies waar de schoen wringt voor de meeste ondernemers want zeg eens eerlijk, alle andere activiteiten hebben steeds voorrang op marketing en communicatie toch? En als er dan de rust en de tijd wordt gevonden dan ontbreekt het aan originele ideeën of ze drogen snel op. Om dit probleem op te lossen gebruiken wij de Online Content Machine. Deze zorgt voor:
- Nieuwe ideeën voor content
- Zicht op de communicatie rond je merk
- Betrokkenheid van je medewerkers en merkambassadeurs
- Continuïteit in je communicatie
- Groei in je website traffic
- Inzicht in de interactie met je doelgroep
Meer weten?
Neem gerust contact met mij op wanneer je vragen over het bovenstaande hebt. Je kunt een mail sturen naar gerritjan@heerschoponline.nl of maak een afspraak.

Gerrit Jan Heerschop
Content Machinist van de Online Content Machine